İ’tikaf ARAPÇA TÜRKÇE HADİS Buhari Müslim Nesai Ebu Davud Tirmizi Malik
Başlık: İMAN VE İSLAM HAKKINDA
Konu: İ’tikaf
Ravi: Aişe
Hadisin Arapçası:
وعن عائشة رَضىَ اللّهُ عنها ]أنّها كَانتْ تُرَجِّلُ النّبىَّ # وَهِىَ حائضٌ وَهُوَ معتكفٌْ في المسجدِ، وهىَ في حُجْرتهَا يناولُها رأسَهُ، وكَانَ يدخلُ البيتَ إ الحاجةِ ا“نسان إذا كَانَ معتكِفاً[. أخرجه الستة.وزاد أبو داود ]وَكانَ يَمُرُّ بالْمَريضِ وَهُوَ معتكفٌ فيمرُّ وَ يعرِّجُ يسألُ عنه. وقالت: السنةُ لِلْمُعْتَكِفِ أن يعودَ مريضاً، وَ يشهد جنازةً، وَ يَمَسَّ امرأةً، و يباشرَهَا، وََ يخرُجَ إّ لِمَا بدَّ له منهُ، وَ اعتكَافَ إّ في المسجدِ الجامعِ[.»الترجيل« تسريح الشعرَ وتنظيفه وتحسينهُ .
Hadisin Anlamı:
Hazreti Peygamber (Sallallahu Aleyhi ve Sellem) mescitte i’tikafda olduğu sırada, kendisi de hayızken, Resulullah (Sallallahu Aleyhi ve Sellem)’ın saçlarını taramıştır. Bu hizmeti yaparken kendisi odasında ayrılmamış, Resulullah (Sallallahu Aleyhi ve Sellem) başını ona uzatmıştır. Hazreti Peygamber (Sallallahu Aleyhi ve Sellem) i’tikafda iken, (büyük veya küçük abdest bozmak gibi) zaruri bir ihtiyaç olmadıkça odaya girmezdi. Ebu Davud’da şu ziyade var: Resulullah (Sallallahu Aleyhi ve Sellem) itikafda iken hastaya uğrar, oyalanmadan halini sorar geçerdi. Hazreti Aişe buyurdu ki: “Aslında, mütekif için sünnet olanı, hasta ziyaretine gitmemesi, cenaze merasimine katılmaması, kadına temas etmemesi, kadının tenine tenini değdirmemesi, zaruri ihtiyaç dışında çıkmamasıdır. Oruçsuz itikaf yoktur. Keza cuma kılınan mescid dışında da itikaf yoktur.
Kaynak: Buhari, Hayz 2, İ’tikaf 2, 3, 4, 19, Libas 76, Müslim, Hayz 6-7 (297), Muvatta, İ’tikaf 3 (1, 312), Tirmizi, Savm 80, (804), Ebu Davud, Sıyam 79 (2467, 2468, 2469), Savm 80, (2473), Nesai, Hayz 20, (1, 193)