Başlık: HACC VE UMRE BÖLÜMÜ
Konu: Şartlı Hacc
Ravi:
Hadisin Arapçası:
وللترمذى قال: ]كَانَ ابنُ عُمَرُ رَضِىَ اللّهُ عَنْهُما يُنْكِرُ اشْتِرَاطَ في الحَجِّ وَيَقُولُ: أَلَيْسَ حَسْبُكُمْ سُنَّةَ نَبِيِّكُمْ #؟[.وزاد النسائى: أنَّهُ لَمْ يَشْتَرِطْ. فَإنْ حَبَسَ أحَدَكُمْ حَابِسٌ فَلْيَأتِ الْبَيْتَ وَلْيَطُفْ بِهِ وَبَيْنَ الصَّفَا وَالْمَرْوَةِ ثُمَّ ليَحْلِقْ أوْ لِيُقَصِّرْ ثُمَّ ليُحِلَّ وَعَلَيْهِ الحَجُّ مِنْ قَابِلٍ .
Hadisin Anlamı:
Tirmizi’de der ki: “İbnu Ömer Radıyallahu Anh, haccda şart koşmayı reddeder ve şöyle derdi: “Size Hazreti Peygamber (Sallallahu Aleyhi ve Sellem)’ın sünneti kifayet etmiyor mu?” Nesai’nin rivayetinde şu ziyade yer alır: “O, hiçbir zaman şart koşmamıştır. Eğer sizden biri bir maniden dolayı haccını tamamlayamazsa, Beytullah’a giderek tavaf etsin, Safa ve Merve arasında sa’yetsin, sonra traş olsun yahut saçını kısalttırsın. Böylece ihramdan çıkmış olur ve gelecek sene hacc yapıncaya kadar her şey kendisine helal olur.” (Şarihler, bu hadisi İbnu Abbas Radıyallahu Anh’dan rivayet eden Tavus ile Said İbnu Cübeyr’in de bununla amel etmediklerini belirtirler. Esasen haccı tamamlamaya mani bir engelle karşılaşacak olanların tabi olacakları ihsar ahkamı varken, önceden koşulan şart, yeni bir hak getirmiyor)
Kaynak: